Dora Alina Romanescu

sâmbătă, 10 iulie 2010

DORA ALINA ROMANESCU..si bistritenii...



Articol preluat din ziarul MESAGERUL BISTRITA
Dora Alina Romanescu şi bistriţenii
Ora 12:20:22
25 iunie 2010



Scriitoarea Dora Alina Romanescu, originară din Rebra şi stabilită în 1975 la Mangalia, a avut ieri o emoţionantă întâlnire cu scriitori bistriţeni, consăteni sau pur şi simplu cititori, dornici să cunoască un om al locului care împlineşte o frumoasă carieră profesională şi artistică la malul mării. Întâlnirea s-a petrecut într-o ambianţă foarte plăcută în Teatrul de Vară al Centrului Cultural Municipal "George Coşbuc" din Bistriţa şi a fost deschisă de Dorel Cosma, directorul instituţiei, cu un cuvânt de bun venit, după care Elena M. Cîmpan a prezentat Societatea "Conexiuni" a Scriitorilor Bistriţeni, cu realizările semnificative constând în derularea unui amplu proiect cultural în mai multe ţări europene, editarea unei antologii de poezie în principalele limbi de circulaţie şi a publicaţiei "Conexiuni", precum şi tipărirea de către membrii grupării a cărţilor personale. În continuare, scriitorul şi jurnalistul Menuţ Maximinian, artizanul organizării evenimentului, a citit un text cu ample referiri la opera Dorei Alina Romanescu, membră a Uniunii Scriitorilor din România, subliniind sensibilitatea autoarei şi tenacitatea în scrierea cărţilor proprii, a conturării profilului de prozatoare.


La rândul său, invitata a rostit o scurtă, dar concentrată prezentare a activităţii scriitoriceşti recunoscute şi a activităţii profesionale de educatoare devotată, care a modelat în decursul carierei sufletele a zeci de generaţii. Scriitoarea Romanescu a exprimat profesiunea sa de credinţă artistică în cuvintele: "Scriu pentru oameni", apoi a mărturisit: "Gândul cel mai măreţ, de multă vreme, mi-a fost să mă întorc acasă şi sunt foarte fericită pentru ce mi s-a întâmplat azi, aici, în instituţia pe care o conduce directorul Cosma". Dora Alina Romanescu a citit o pagină pentru cei prezenţi care au dorit să o asculte, printre aceştia fiind şi primarul comunei Rebra, Ştefan Danci, care a mărturisit că este mândru să fie din Rebra scriitoarea pentru care va organiza o lansare de carte cu tot fastul. Au mai exprimat opinii despre autoare profesorii Viorel Rusu şi Mircea Daroşi, iar artista Cornelia Ardelean Archiudean a cântat o frumoasă doină pentru scriitoarea revenită pe meleagurile natale.
Scriitoarea a acordat autografe.
Victor ŞTIR

Un comentariu:

  1. Cu dragoste,emotie si placere am finalizat curand de citit romanul ,,BLESTEM,, un roman care ma impresionat pana la lacrimi si pentru care va felicit.Ca in toate romanele dumneavoastra si in acest roman am gasit iubire,suferinta,lacrimi si speranta toate adunate in sufletul unei femei urmarite de blestem pe perioada vietii sale,dar care nu sa dat batuta rugandu-se neincetat lui DUMNEZEU si in cele din urma reusind sa treaca cu putere si lacrimi peste toate obstacolele ducand o viata fericita plina de caldura alaturi de cei trei copii cu care a inzezstrato cel de sus.Da ma impresionat acel roman deoarece nici eu nu am avut o copilarie stralucita dar am avut langa mine o MAMA puternica care mereu ma iubit si ma iubeste in continuare si care ma ajutat si ma ajuta sa-mi croiesc un drum in viata.Fara aceasta fiinta deosebita viata mea ar fi fost un chin si eu un suflet chinuit.Asa cum mereu ii multumesc lui DUMNEZEU ca am langa mine o mama iubitoare tot asa ii voi multumi si pentru faptul ca v-am cunoscut si mi-ati oferit cu drag iubire,caldura si speranta si a-ti adus in sufletul meu o raza de lumina.Am sa va port mereu o atentie si o iubire deosebita deoarece am avut.am si sigur voi avea ocazia in continuare sa poposesc in ,,compartimentul,, dumneavoastra un ,,compartiment plin de realizari un ''compartiment,, plin de iubire si parfum care zi de zi clipa de clipa imi inmiresmeaza sufletul.Niciodata nu voi gasi cuvinte potrivite sa va multumesc ca m-ati primit in sufletul dumneavoastra dar totusi datimi voie sa va multumesc ca EXISTATI si sa va doresc multa putere de munca multi ani de acum inainte.VA IUBESC SI VA IMBRATISEZ CU DRAG.

    RăspundețiȘtergere