Dora Alina Romanescu

miercuri, 3 februarie 2010

Versuri speciale primite de la cititori

LA CAPAT DE DRUM

Calatoresc si azi pe drumul vietii mele,
De patruzeci de ani,pe-o banca- intr-un vagon ,
Al unui tren ce merge hoinar si fara semne
Si fara sa opreasca de urca-un calator.

El merge fluierand ,prin ani, cu veselie,
Croindu-si drum intins printre parinti,copii,
Eu stau pe-aceeasi banca,ce dulce nebunie,
Sa-mi strang intr-un bagaj,trairi si amintiri...

Port o valiza-n brate,de cand eram copila,
Venita din Ardealul ce m-a adus la mare,
Sa instruiesc micutii ce azi de mana fiii
Si-i duc la gradinita,ghidandu-i cu rabdare.

Pe drumul meu stiut ,deschis in lunga zare
Vedeam doar bucuria si zambet de copil,
M-au mangaiat in suflet, precum raza de soare,
Aduce mangaierea pe sfantul cer senin.

Manuta delicata,pe-obrajii mei si-acum,
O simnt cum ii alinta cu-al florilor parfum
Si ochisorii umezi,o lacrima ce scapa
Privesc intins la mine,mamica lor cand pleaca.

Castelul cu papusi m-asteapta sa-l deschid,
Sa-i spun Cenusaresei,ca-i Fat-Frumos afara,
Si raftul plin de carti,ma striga sa-l inchid
Ca vine Zmeul Rau,intr-o povestioara.

Dar eu sunt tot in tren,cu amintiri ce dor,
M-apropii de o gara,ce mi-am notat-o-n minte,
In ziua cand copiii mi-au spus in clasa-n cor:
" -Doamna educatoare,eu sunt copil cuminte!"

Acum,cu voi alaturi,tintesc o alta gara,
Alt tren de maine ,poate, ma duce catre ea....
Vagoanele lui pline cu scriitori de seama
Imi fac semne cu mana,sa ma grabesc cumva...

V-astept copii de astazi sa treceti fiecare
Prin trenul meu de maine,sa-mi spuneti despre voi.
Cu ochii mintii mele,va voi vedea in zare,
In carti ce le voi scrie,veti fi ai mei eroi...

Nu-mi iau acum "Adio",va spun "La revedere"!
Voi toti copii de astazi si cei de ieri,ce-ati fost,
Ne vom vedea si maine,in trenul vietii mele
Ne vom imbratisa,in trenul fara roti...


DRUMUL LA GARA CENTRALA

Pe iarba verde de acasa
Prin miile de sanziene,
M-asez si mintea ma ma duce
C-un an in urma,pe-asta vreme.

Chiar azi se fac vreo 12 luni,
Acum un ceas s-au implinit
Si mi se pare ca-s ani buni
De cand norocul m-"a palit."

L-am strans la piept, pus intr-o carte
Cand o primeam eu,asta-vara
De la artistul ce facea
Si-atunci ,spectacole prin tara....

Cand prima slova se-nsira
Sub ochii mei ,prietenos,
Am tresarit,parc-o stiam
Si ea la fel,ce curios!

M-a captivat!Si m-a vrajit
Sufletul cald si nesfarsit
Pus intre pagini ,ca un vis,
Cand le-a creat pentru-un artist.

L-am cunoscut sau chiar mai mult
Mi se parea ca ma cunoaste
Sa-i multiumesc cui,ca m-a vrut
In "gara 'lui sa ma primeasca?

Sa m-odihnesc sau sa raman?
Sa iau alt tren sau sa-l ignor?
Nu pot decat sa-mi amintesc
De clipa aceea, cu mult dor.

Doar bucurii in calea mea,
Doar soare dulce ,luminos
S-au asternut.Cum n-as putea,
Cum n-as putea sa recunosc?

"Gara Centrala"a- nsemnat,
Destinul scris in pagini vii,
Ca amintire sau dovada
Cand un artist nu va mai fi.

Dar eu,acum vreo 12 luni
Intr-un noroc m-am nimerit
Sa ma priveasca doi ochi buni
Si DAR-ul lui eu am primit.

O carte,...un suflet...o speranta
Mi-au pus o intrebare-n viata
-Hei,tu!De ce stai in sfiala
N u vii cu noi-n Gara Centrala?

ELMIRA,ELMIRA


ELMIRA,ELMIRA
LACRIMA DE CRISTAL
DIN OCHI DE STEA
VEGHEZI IN NOAPTE
DUREREA UNUI VAL.

ELMIRA,ELMIRA
FULGISOR DE NEA
TE-ASEZI IN PALMA UNEI MAME
Si ii soptesti asa:

Priveste ,mama,stelele,
Priveste-le cum dorm
Si cum imi poarta visele
La poarta unui nor.

Pe mana ta picuri din stele
Aduc iubirea mea
Vreau,mama,sa fii fericita
De-aici,din steaua mea.

Traieste,mama,clipa astazi,
Caci viata e un dar.
Te mangai cu-adieri de ingeri
Si lacrimi de cristal.

Din norul ce visul mi-l poarta
A picurat o stea
Te mangai cu-adieri de ingeri
Si cu iubirea mea.

Ramai ,maicuta mea cea draga
Si eu traiesc cu tine
Si ochii tai frumosi,spre stele
Zambesc doar pentru mine.


La poalele padurii racoroase

La raul ce grabeste spre campii

Adorm si visu-mi mi se face vraja

Ma vad copila-n verile tarzii...



Alerg,cu dezgolitele-mi picioare

Prin iarba frematand a bucurii

Imi deschid bratele spre sfantul soare

Culeg in suflet mii de nostalgii...



Cu mintea mea alerg spre Dealul Mare

Cand oamenii se osteneau de zor

Cobor si merg La Loza si mi-i tare

Dor ca s-ajung si prin Runsor...



Pe la Samnel,Pietris sau prin Poieni

Copilarit-am printre buni sau rai

Si m-am ferit sa calc prin Valea Rea

Pe unde vreo fantoma s-ar vedea.



Traiau bunicii mei in timpuri vremuite

Cosind la fanul moale,cu oile pe deal

Acolo,unde-aveau pamant,fara sa pese

Ca lipsa radioului i-ar deranja.



Urcau in Dealul Samnelui sau Mare

Cu vitele,pierduti printre paduri

Din cand in cand isi mai dadeau de stire

Cu un salut mascat in strigaturi.



In sat veneau doar cand zapada

Se asternea bogata peste munte

Si coborau ca sa-si mai vada casa

Necazurile multe sa le-nfrunte.



Copila creste mare.Si dragostea de carte

Pecetluieste-o tinta si-o vrea cat mai aproape...



Se zbate-n viata crunta

si iese-nvingatoare

Un punct de luminita

Se face cat un soare...



Printre papusi si jocuri

Asterne file noi

Va fi gandit pe-atunci,

Ca scrie pentru noi?



Noi,cititorii fetei

Atunci educatoare

Si azi e,numai ca

Mai nou,e scriitoare.



Povestea ei cuprinsa

In randuri minunate

I-a-ntors pe dos pe unii

Ciudosi cum nu se poate...



Se intrebau,firavii

Cum viata sa-si descrie

Intr-un volum ce unora

Atat de multe spune...





Dar Dumnezeu,ce-o tine

Pe Dora-Alina-n brate

O zgaltaie de umar

Si-o mangaie pe fata.



Si stie,ea fatuca

Ce are de ales

Caci de la Domnul,nu multi

Aduna inteles...



Si scrie mai departe

Se roaga si-un noroc

O mangaie pe crestet

Femeia e un foc.



Deschide ochii-n noapte

Si-un ceas desteptator

I-anunta alta viata,

Ce-o prinde uimitor.



Un tremur este toata

Fereastra e deschisa

Cand cerul se deschide

Fiinta ei e-mpinsa,



Spre tarmuri noi,flamande

S-o pregateasca,parca,

Se-apropie momentul

Mirajul o adapa.



Caci maine-i sarbatoare

In urbea ei iubita

In suflet o schimbare

Va fi binevenita.



Artistul ,ce femeia

Tanjea ca sa-i vorbeasca

Zambeste,cucerind-o

Cu fala-i ingereasca.



Dar se intreaba tainic,

Onoare o avea

sa poata ca sa-i scrie

Din tineretea sa...



Destinul,ce din toate

Ii oferi din plin

Artistului ce are

Un chip si -un glas divin,



Fu insirat in zile,

Cu nopti amestecate

si scris spre amintire

Cu-o maiestrie-aparte.



Emotii...ganduri multe

Femeia petrecu

Artistul nu da semne

Ca scrisul ii placu...



Asteapta-nfrigurata

Un semn sau vre-o intrebare

Pe zi ce trece insa

Emotia-i mai mare...



Dar telefonul suna

- Ei,mi-a placut romanul!

-E bine...dar inchise

Si-o napadi iar valul...



Mai trece o zi sau doua

Si un buchet de flori

I-a fermecat privirea

In usa.Cu fiori...



S-au intrecut la masa

Au ras si-au povestit

Trecura ore bune...

Ce bine s-au simtit!



Ea mama-acum deplina

Cu doi feciori frumosi

Il adopta indata

Pe acest artist faimos.



Primitu-l-a in casa

In suflet si-n simtiri,

El ,Paul o adora

Creat e din iubiri

.

Imparte tuturora.

Iubire si speranta

Cu mii de oameni-n cantec

Traieste intr-o viata.



In brate ii cuprinde

Zambeste,ii mangaie

Cu notele duioase

Incet,spre ceruri suie...



Artista il remarca

Il simnte si-l strapunge

Cu firea ei adanca

Sub slova se invinge...



Prin temeri ea inoata

Se-ntreaba deseori

Si-o-ntoarce inca-odata

Fior clocotitor...



Da bine insa cartea

Valtoare printre fani

Si-aplauze pe scena culeg cei doi

Ca-n basm.



Mai scrie inc-odata

Aduna "Marturii"

Si numele distinge

Cartii ce va sa fie.



Succesul inca-odata

Spre culmi inalte-o duce

Pe ea si pe artistul

Ce bucurii aduce...

........................................

Pe iarba verde-n rouri

In dimineti senine

Ma vad copila-n Rebra

Caci eu ma simnt copila.



Copil mai sunt si astazi,

Si maine...si mereu

Cu zeci de ani in carca

Copilaresc mereu,senina sunt,

Ca-s EU.



La poalele padurii racoroase

La raul ce grabeste spre campii

Adorm si visu-mi mi se face vraja

Ma vad copila-n verile tarzii...



Alerg,cu dezgolitele-mi picioare

Prin iarba frematand a bucurii

Imi deschid bratele spre sfantul soare

Culeg in suflet mii de nostalgii...



Cu mintea mea alerg spre Dealul Mare

Cand oamenii se osteneau de zor

Cobor si merg La Loza si mi-i tare

Dor ca s-ajung si prin Runsor...



Pe la Samnel,Pietris sau prin Poieni

Copilarit-am printre buni sau rai

Si m-am ferit sa calc prin Valea Rea

Pe unde vreo fantoma s-ar vedea.



Traiau bunicii mei in timpuri vremuite

Cosind la fanul moale,cu oile pe deal

Acolo,unde-aveau pamant,fara sa pese

Ca lipsa radioului i-ar deranja.



Urcau in Dealul Samnelui sau Mare

Cu vitele,pierduti printre paduri

Din cand in cand isi mai dadeau de stire

Cu un salut mascat in strigaturi.



In sat veneau doar cand zapada

Se asternea bogata peste munte

Si coborau ca sa-si mai vada casa

Necazurile multe sa le-nfrunte.



Copila creste mare.Si dragostea de carte

Pecetluieste-o tinta si-o vrea cat mai aproape...



Se zbate-n viata crunta

si iese-nvingatoare

Un punct de luminita

Se face cat un soare...



Printre papusi si jocuri

Asterne file noi

Va fi gandit pe-atunci,

Ca scrie pentru noi?



Noi,cititorii fetei

Atunci educatoare

Si azi e,numai ca

Mai nou,e scriitoare.



Povestea ei cuprinsa

In randuri minunate

I-a-ntors pe dos pe unii

Ciudosi cum nu se poate...



Se intrebau,firavii

Cum viata sa-si descrie

Intr-un volum ce unora

Atat de multe spune...





Dar Dumnezeu,ce-o tine

Pe Dora-Alina-n brate

O zgaltaie de umar

Si-o mangaie pe fata.



Si stie,ea fatuca

Ce are de ales

Caci de la Domnul,nu multi

Aduna inteles...



Si scrie mai departe

Se roaga si-un noroc

O mangaie pe crestet

Femeia e un foc.



Deschide ochii-n noapte

Si-un ceas desteptator

I-anunta alta viata,

Ce-o prinde uimitor.



Un tremur este toata

Fereastra e deschisa

Cand cerul se deschide

Fiinta ei e-mpinsa,



Spre tarmuri noi,flamande

S-o pregateasca,parca,

Se-apropie momentul

Mirajul o adapa.



Caci maine-i sarbatoare

In urbea ei iubita

In suflet o schimbare

Va fi binevenita.



Artistul ,ce femeia

Tanjea ca sa-i vorbeasca

Zambeste,cucerind-o

Cu fala-i ingereasca.



Dar se intreaba tainic,

Onoare o avea

sa poata ca sa-i scrie

Din tineretea sa...



Destinul,ce din toate

Ii oferi din plin

Artistului ce are

Un chip si -un glas divin,



Fu insirat in zile,

Cu nopti amestecate

si scris spre amintire

Cu-o maiestrie-aparte.



Emotii...ganduri multe

Femeia petrecu

Artistul nu da semne

Ca scrisul ii placu...



Asteapta-nfrigurata

Un semn sau vre-o intrebare

Pe zi ce trece insa

Emotia-i mai mare...



Dar telefonul suna

- Ei,mi-a placut romanul!

-E bine...dar inchise

Si-o napadi iar valul...



Mai trece o zi sau doua

Si un buchet de flori

I-a fermecat privirea

In usa.Cu fiori...



S-au intrecut la masa

Au ras si-au povestit

Trecura ore bune...

Ce bine s-au simtit!



Ea mama-acum deplina

Cu doi feciori frumosi

Il adopta indata

Pe acest artist faimos.



Primitu-l-a in casa

In suflet si-n simtiri,

El ,Paul o adora

Creat e din iubiri

.

Imparte tuturora.

Iubire si speranta

Cu mii de oameni-n cantec

Traieste intr-o viata.



In brate ii cuprinde

Zambeste,ii mangaie

Cu notele duioase

Incet,spre ceruri suie...



Artista il remarca

Il simnte si-l strapunge

Cu firea ei adanca

Sub slova se invinge...



Prin temeri ea inoata

Se-ntreaba deseori

Si-o-ntoarce inca-odata

Fior clocotitor...



Da bine insa cartea

Valtoare printre fani

Si-aplauze pe scena culeg cei doi

Ca-n basm.



Mai scrie inc-odata

Aduna "Marturii"

Si numele distinge

Cartii ce va sa fie.



Succesul inca-odata

Spre culmi inalte-o duce

Pe ea si pe artistul

Ce bucurii aduce...

........................................

Pe iarba verde-n rouri

In dimineti senine

Ma vad copila-n Rebra

Caci eu ma simnt copila.



Copil mai sunt si astazi,

Si maine...si mereu

Cu zeci de ani in carca

Copilaresc mereu,senina sunt,

Ca-s eu.

Un comentariu:

  1. Entuziasmata si onorata in acelas timp pentru faptul ca am avut marea si deosebita placere de a poposi pret de cateva ore langa raza de soare,langa un suflet plin de iubire,langa inegalabila si distinsa doamna DORA ALINA ROMANESCU tin sa las in trecerea mea prin aceste locuri pline de amintiri deosebite un gand frumos plin de iubire cu mentiunea ca mereu va voi iubi ca in prima clipa a intalnirii noastre si va multumesc pentru prietenia ce sa legat intre noi. Va iubesc. Cu respect Silvia.

    RăspundețiȘtergere